Bojovník 1

25.03.2018


Název pro bojovníky je inspirován starým indickým textem Bhagavad-gíta, ve kterém se princ Arjuna stává obávaným bojovníkem. Pokud čteme mezi řádky, zjistíme, že je to odkaz na boj s klasickými lidskými slabostmi, jako je lenost, sobeckost, strach atd. Je tím míněno překonání nižších lidských vlastností a posun k těm vyšším, jako je střídmost, štědrost, pochopení apod.

Postup

Z pozice hory roznožíme nohy přibližně na šířku našeho upažení. Pravé chodidlo vytočíme kolmo ke kratší hraně podložky, levé chodidlo vytočíme do horního levého rohu podložky. Chodidla jsou srovnány v jedné ose.Vzpažíme, dlaně vytočíme proti sobě. S nádechem se vyneseme za konečky prstů, s výdechem uvolníme ramena. Lopatky zůstávají aktivní.S výdechem vytočíme trup kolmo a levý bok vytlačíme co nejvíce dopředu tak, aby byly boky v jedné rovině. S nádechem otevřeme hrudník do malého hrudního záklonu. Výdech přenese pravé koleno nad pravou patu. Vnější hranu levého chodidla držíme u země. Pohledem míříme před sebe nebo na prsty u rukou. Zůstáváme 30 sekund až 1 minutu.

Benefity:

  • Protahuje hrudník, břicho, třísla
  • Posiluje paže, ramena, nohy a zádové svaly

Kontraindikace:

  • Vysoký krevní tlak
  • Problémy se srdcem
  • V případě problémů s krční páteří nepřecházíme hlavou do záklonu.


Sanskrtský název:  Virabhadrasana I

Karolina Racková

Foto:  Honza  Mrlík